Zimbra’da yeni bir kullanıcı oluşturmak için yönetici olarak Zimbra Yönetim Konsolu’na erişmeniz gerekir. Yeni bir kullanıcı oluşturmak için genel adımlar şunlardır:
Bir yönetici hesabıyla Zimbra Yönetim Konsolunda oturum açın.
“Hesaplar” sekmesine gidin.
Yeni bir kullanıcı oluşturmak için “Yeni” düğmesine tıklayın.
“Yeni Hesap” formuna kullanıcının adını, e-posta adresini ve şifresini girin. Hesap kotası, e-posta imzası ve daha fazlası gibi ek ayarlar da belirleyebilirsiniz.
Yeni kullanıcı hesabını oluşturmak için “Son”a tıklayın.
Sunucu tarafına SSH erişim yetkiniz var ise aşağıdaki komutu yazarak bir kullanıcı oluşturabilirsiniz.
zmprov ca mail password
Örnek komut:
zmprov ca umit@umitturanli.com.tr 789789
Kullanıcı hesabı oluşturulduktan sonra, e-posta yönlendirme, dağıtım listeleri oluşturma ve daha fazlası gibi kullanıcı ayarlarını yönetmek için “Hesaplar” sekmesini kullanabilirsiniz.
Not: Adımlar, kullandığınız Zimbra sürümüne bağlı olarak biraz değişebilir. Ek güvenlik için güçlü bir parola politikası belirlemek ve iki faktörlü kimlik doğrulamayı etkinleştirmek de iyi bir fikirdir.